Antingen eller: de två valmöjligheterna

7 Dec

Som jag ser det, så har de svenska väljarna två valmöjligheter:

Antingen låta allt rulla på som om det inte finns några större eller egentliga problem och då har vi antagligen bäddat både för inbördeskrig och välfärdssamhällets totala kollaps inom en snar framtid. Jag menar då kortare tid än tio år.

Eller så ser väljarna till att SD blir stora och senast i valet 2018 får så många mandat att de får ett reellt inflytande i riksdagen. SD:s politik är egentligen nästan för ”snäll” för att kunna reda upp situationen inom en överskådlig tid. Ändå ser jag inget alternativ. SvP och liknande är helt uteslutet för min del.

Jag antar att det exempelvis är nödvändigt att det genomförs lagändringar som gör det möjligt att upphäva medborgarskapet för och livstidsutvisa personer som begår terrorhandlingar. Vi kan inte ha sådana personer boende i ett civiliserat samhälle. Om de fängslas och släpps fria, så utgör de antagligen fortfarande ett hot mot vårt samhälle och då har deras hat mot det svenska samhället möjligen vuxit sig ännu starkare.

Gillar inte tanken på att personer skall bli av med sitt medborgarskap på grund av etnicitet, hudfärg eller religion. Sådant tänkande är för mig främmande och avskyvärt.

Men jag har inga betänkligheter gällande alla de som rest till Syrien eller Irak för att jihadkriga: De borde bli av med sitt medborgarskap och utvisas på livstid. Vi sitter på en tickande bomb med sådana människor i vårt samhälle.

Jag fruktar att det inte dröjer länge innan vi får se lyckade självmordsbombningar, kidnappningar, kapningar och så vidare här på hemmaplan. Vill inte måla fan på väggen. Men jag tycker att inget talar emot att så skulle bli fallet. Vi behöver en sträng lagstiftning och politik mot sånt.

SD är i nuläget Sveriges enda hopp. Situationen har blivit akut.

Text: Ulf Möller

2011-04-16_Blasippa_8392x

Kommentera

