Kärleksbombning av moskéer och det uppenbara hyckleriet

4 Jan

eskilstuna

Jag är emot att det byggs moskéer i Sverige och ogillar att islam sprider sig.

Men så länge det är tillåtet att utöva sin tro och bygga moskéer, respekterar jag det till 100%. Jag respekterar religionsfriheten och de demokratiska spelreglerna.

Jag tar avstånd från alla former av hot, skadegörelse och våld utom när det handlar om direkt försvar av liv och egendom.

Däremot anser jag att uppmärksamheten kring skadegörelse på moskéer har fått orimliga proportioner: När en moské blir nedklottrad eller det startar en brand vars orsak man inte kunnat fastställa, så blir det stora rubriker i media och politikerna uttalar sig fördömande. Svenskar börjar ”kärleksbomba” moskéer och de muslimska församlingarna talar om att de känner sig otrygga och vill ha polisbevakning.

Jag kan förstå dem.

Men jag kan inte förstå varför det inte blir samma typ av kraftiga fördömanden från politiker och media när bilar och skolor sätts i brand och stenar kastas mot polis och räddningstjänst i förorterna. Varför talas det inte om polisbevakning i de områden där polis och räddningstjänst har förlorat kontrollen? Varför ”kärleksbombas” aldrig de brinnande förorterna?

Är det inte skillnad på skadegörelse i form av klotter på en moské och upplopp i förorter där bilar och polisstationer sätts i brand, fönster krossas, polis, räddningstjänst och ambulanspersonal attackeras osv? Eller är ett hakkors på en moské betydligt allvarligare? På vilket sätt? Är det inte viktigare att dessa områden polispatrulleras så att vanligt folk kan känna sig tryggare, än att man sätter in resurser på att punktbevaka en moské?

Kanske man borde punktbevaka alla parkeringsplatser där bilar sätts i brand så gott som dagligen? För att inte nämna alla polisstationer, tingsrättsbyggnader, brandstationer och skolor som borde punktbevakas dygnet runt.

Varför syns och hörs inte en massa ”goda och duktiga” svenskar som vill kärleksbomba polisstationer, brandstationer, tingsrättsbyggnader och skolor som utsatts för bombattentat, brandattentat och skadegörelse?

Varför skall en moské få så mycket uppmärksamhet och ”kärleksbombas” när personal från polis, räddningstjänst och sjukvård och deras lokaler aldrig har blivit ”kärleksbombade” så vitt jag har kunnat se?

När får vi se att en eldhärjad skola ”kärleksbombas”? Utan tvekan bränns det ner fler skolor än moskéer.

Kanske någon kan förklara varför man aldrig ser att skolor, polisstationer, tingsrättsbyggnader, brandstationer osv som blir utsatta för brandattentat, bombattentat, beskjutningar och skadegörelse ”kärleksbombas”?

Hur ofta har du sett en kyrka eller synagoga som vandaliserats, som blivit ”kärleksbombad”?

Är det fler än jag som ser hyckleriet och dubbelmoralen?

Text: Ulf Möller

3 svar to “Kärleksbombning av moskéer och det uppenbara hyckleriet”

  1. Proud swede januari 4, 2015 den 11:58 f m #

    du är en av de största hycklarna jag stött på online. Du sitter och förespråkar mänskliga rättigheter, rättvisa osv. Men i samma veva så stödjer du Israel?!! Hur fan går det ihop? Det är ju sjukt uppenbart att du stödjer dom enbart för att de dödar ditt hatobjekt, nämligen muslimer.

    Jag är emot islamisering och är emot den vansinniga invandringspolitiken som bedrivs idag. Men jag skulle aldrig i mina vildaste dagar hejja på apartheid och folkmord staten Israel. Du låter din ilska förblinda ditt förnuft till den grad att du godkänner folkmord. Det gör dig inte ett dugg bättre än tex isis. Hade man satt dig vis makten så hade muslimer förtryckts precis på samma sätt som svenskar körs över idag.

    Sluta stirra dig blind på muslimer. Som att de hoppade fram ur det blå. Bankerna driver på krigen och media förespråkar det. Vilka tror du sitter vid styret? Ja inte är det muslimer i vartfall. Follow the money och attackera huvudproblemet. Du stirrar dig blind på bieffekter.

    • Mats Tiderman januari 4, 2015 den 12:52 e m #

      Men varför reagerar inte folk lika starkt när ett tak av mässing stjäls från en kristen kyrka? Och faktum är att när bilar brinner och bomber briserar utanför kontoret till en fastighetsägare som anses vräkt fel personer alltid sker i stadsdelar där det kryllar av muslimer. Ja då kärleksbombar man inte de som blir utsatta för sådant. Däri ligger hyckleriet. Vi infödda svenskar som värnar om vårt land gillar inte muslimer för att ni har en tro som inte hör hemma här och det skapar enorma motsättningar som inte gynnar landet. En muslimsk kvinna föder 4 barn i genomsnitt under sin livstid. En Europeisk kvinna föder 1,5 barn. Muslimerna fördubblar sin folkmängd på en generation men vi européer minskar. Vi svenskar kommer att vara i minoritet i vårt eget land inom 3-4 generationer. Tack för ordet.

  2. Raymond Carlsson januari 4, 2015 den 4:17 e m #

    Jag ser Dubbelmoralen…..Jag sitter och funderar hela dagarna på hur man ska lösa det här med, Folket som sover……. Har du själv några ideer om hur man skall komma till rätta med eländet….Politiker har ju redan i samtliga partier utom SD visat vart dom står…Känns mer som att (tärningen är kastad) Endast handgripliga insatser verkar vara kvar att tillgå. Jag som Svensk orkar inte ta mer förnedring snart…..med äldre som försummas på äldreboenden. Som i brist på personal ställer in en toastol i vardagsrummet! När man ser att Migrationsverket BETALAR hit resan för Anhöriginvandring……så fort jag slår på datorn, blir jag KRÄNKT av all orättvisa mot oss skattebetalare…..Gamla som sjuka!

Kommentera

