Sverige är idag inte det trygga och fina land jag föddes och växte upp i.

17 Maj

Exif_JPEG_PICTURE

De som är unga idag, har sannolikt svårt att förstå hur Sverige såg ut för 25-30 år sedan innan knarkkarteller och massinvandring av kriminella från framför allt Mellanöstern/Afrika satte sin prägel på landet.

Finns det fler än jag som önskar att de kunde vrida klockan tillbaka och återuppleva Sverige som det såg ut på 60- och 70-talet?

Jag brukar säga att Sveriges inträde i EU 1995 var början till slutet för det ”gamla goda och trygga” Sverige.

EU, narkotika och massinvandring har förstört vårt land. Sverige var innan dess sannolikt ett av världens finaste och tryggaste länder.

Tycker synd om de som föds och växer upp i dagens samhälle. De har aldrig fått möjligheten att uppleva det trygga och fina samhälle jag växte upp i.

Man brukar säga att den generation som växer upp idag, är den första generation som får uppleva sämre levnadsförhållanden än sina föräldrar och tidigare generationer. Jag tror att det stämmer. Jag hade det bättre än mina föräldrar och de hade det bättre än sina osv. Men dagens unga har det sannolikt många gånger sämre än deras föräldrar hade det då de var i samma ålder.

Är det en sådan framtid vi vill ge våra barn och unga? Med skottlossningar, personrån, misshandel, våldtäkter, mord, knark osv. som blivit ett dagligt inslag i vårt avlånga land?

Har mycket mer att säga om detta, men känner en daglig sorg och besvikelse över att det en gång så fina landet Sverige har blivit en ”soptipp” för alla typer av problem som våra politiker med glädje både importerar och med sin politik låter växa ohejdat.

Saknar ord. Förtvivlad, besviken, frustrerad….

Text: Ulf Möller

5 svar to “Sverige är idag inte det trygga och fina land jag föddes och växte upp i.”

  1. Sofia maj 17, 2015 den 3:02 e m #

    Håller med till 100%

  2. rostaratt (@rostaratt) maj 17, 2015 den 3:07 e m #

    Instämmer, det är inte tryggt för ngn oavsett etnicitet, det måste ske en drastisk förändring.
    http://petterssonsblogg.se/2015/05/13/ett-spannande-land/#comment-172643

  3. Anne K. maj 17, 2015 den 3:13 e m #

    Jag växte upp, eller var ungdom under 80-talet i Kungsbacka, och det Sverige som vi hade då måste vi tillbaka till.

  4. Gun Wyke maj 17, 2015 den 4:30 e m #

    Det är POLITIKERNAS fel,dom tänker bara på sig själva.!!Nu barkar det rakt åt skogen, tycker synd om mina barnbarn, som skall behöva växa upp i detta SVEIRGE.

    • Birgitta å gustafsson juni 5, 2015 den 6:17 f m #

      Delar uppfattningarna fullt ut. Varje morgon frågar jag mig fortfarande ”är galenskapen som pågår i mitt hemland sann?” Och inser att det otroliga stämmer. Jag fortsätter sörja mitt förlorade hemland och den goda framtid politikerna tagit ifrån mina barnbarn. Förlåter aldrig 2000 talets politiker som våldfört och våldför sig på sitt eget folk. De verkar avsky allt som är svenskt.

Kommentera

