Hanif Bali

13 Sep

Gillar Hanif Bali.

Sett honom i verkligheten och han inger förtroende även om han i exemplet som jag länkar till pudlar. Att pudla kan i vissa fall vara ett uttryck för förstånd och en empatisk förmåga.

Har själv skrivit en del saker i affekt som jag senare ångrat och bett om ursäkt för. Det är mänskligt att ibland bli styrd av känslor.

Många av Hanif Balis uttalanden skulle sannolikt av vissa bedömts som ”islamofobiska” eller ”rasistiska”, om de hade uttalats av en etnisk svensk exempelvis från SD?

Lite svårt att dra rasistkortet eller islamofobikortet mot Hanif som är född i Iran?

Publicerat 2013-05-23

2013-05-23-20-00-25_ab_hanif_bali_pudel

Moderat ville vräka ligisters föräldrar ”Inte kapabla att bo civiliserat”

I samband med en diskussion i kommentarsfältet om varifrån de som tänt eld i Hagalund kommer skriver Bali:

”Jag bryr mig inte på något sätt vilken grotta de har kravlat sig upp ur, oavsett om de är från Solna, Sundbyberg eller Danderyd. Det finns ingen anledning att fjutta eld på något.”

Min inställning är att föräldrarna har ansvar för sina minderåriga barn och om barnen gör nåt, så är det föräldrarna/vårdnadshavarna som ska ställas till svars.

Är däremot emot att ”hela familjen” eller ”hela släkten” utvisas om någon som fyllt 18 begår ett brott.

Ogillar kollektivbestraffning. Jag ska inte straffas för nåt som mina syskon, föräldrar, grannar eller arbetskamrater gör.

Men om mina minderåriga barn exempelvis mördar, misshandlar, rånar eller bränner bilar, anser jag att jag som vårdnadsansvarig har ett självklart ansvar. Hörs på själva ordet?

Exakt hur mitt straff i så fall skulle bli, kan diskuteras.

 

Text: Ulf Möller

Kommentera

