Våra skattemedel behövs till viktigare saker än fotboll

1 Apr

Anser det är galenskap att fotbollsmatcher tillåts ta stora resurser och kostnader från det offentliga som behövs till annat.

Låt alla ”högriskmatcher” spelas utan publik och sänd matchen i tv via en länk, så att de som vill se den kan titta på den.

Fotboll är inget livsnödvändigt. Trött på att mina skattepengar används till detta ”fjanteri”. Låt fotbollsklubbarna och de fotbollsintresserade stå för ALLA kostnader. Fotbollsklubbar ska inte ha en enda skattekrona. Inte meningen att mina skattepengar ska gå till att finansiera ditt fritidsintresse eller till att bekosta stora och dyra arenor eller till att bekosta stora polisinsatser vid ”högriskmatcher”.

Polisens resurser behövs på andra platser i samhället och jag vill att mina skattepengar istället exempelvis används till att bekosta en förlossningsavdelning i Sollefteå, så norrländska kvinnor slipper föda hemma eller i bilen. För mig är denna prioritering lätt: Hellre hälso- och sjukvård än fotboll!

Text: Ulf Möller

Screenshot 2017-04-01 at 10.30.16

Kommentera

