Mitt råd till Britta Svensson

5 Apr

Screenshot 2017-04-05 at 10.45.37

”Jag är nyfiken på forskning om dem, hur de lyckas. De somaliska systrarna som briljerar på naturvetenskaplig linje på gymnasiet, trots att de frågats ut av polisen exakt vad deras bror gjorde den dag han misstänks ha brutalt mördat en flicka. Den andra delen av motsatsparet. Jag är nyfiken på de laglydiga.”

Mitt råd till dig, Britta Svensson, om du nu är så nyfiken:
Istället för att inbilla dig att det ska ”forskas” mer kring detta, anser jag du och andra som vill få nyfikenheten stillad, bör regelbundet besöka eller bosätta er i nåt av de områden där det bor många av de människor som ni påstår att ni är ”nyfikna” på. Om jag exempelvis är nyfiken på nåt land eller kultur, så förväntar jag mig inte att det ska användas svenska skattepengar för mer forskning, utan jag får i så fall exempelvis betala en resa till det land jag är nyfiken på och upptäcka på egen hand. Tycker jag du också ska göra.

Text: Ulf Möller
Ett svar to “Mitt råd till Britta Svensson”

  1. majornsblogg april 5, 2017 den 12:01 e m #

    Exakt !

Kommentera

