De modiga som kämpar för dig, mig och Sverige!

17 Apr

Igår skrev jag om det stora sveket, och om hur Stefan Löfven kallat oss för naiva. Jag menade att debatten gjort halt därför att politiker är rädda för att utmana den extrema tolkning av den politiska ideologi IS bygger på. Jag hävdade också att svenska politiker har visat sig vara allt utom modiga, de har varit fega och räddhågsna.

Men jag glömde omnämna de modiga, de som länge stått på barrikaderna, de som sliter politiskt för dig och mig. En av dessa är Björn Karlsson, politiker i SD-Strängnäs och landstinget Södermanland. Och han tog sig tid att kommentera mitt inlägg så här:

”Att politiker kallar oss i vårt land för naivt är magstarkt och kränkande. Vi är många som i flera år påtalat problemet med alltifrån öppna gränser, ta emot IS krigare osv osv.”

”Vi har ifrån politiskt håll stått i talarstolar med att påtala problemet, vi har lämnat interpellationer, lämnat motioner och i alla sammanhang varnat för den politiken. Folk i stugor och lägenheter har varnat med insändare och demonstrationer. Men du Stefan Löven, ni alla i regeringen, ni i Alliansen har nonchalerat oss, ni har även vid tillfällen smädat oss med skällsord av alla de slag, ni journalister har förskönat och dolt verkligheten, ni journalister har stått på barrikaderna och förtalat oss alla som varnat för terrorism.”

”Ni har inte ens begripit när vår poliskår, våra brandmän och t o m ambulanspersonalen blivit bombarderade med sten. Ni har inte ens begripit att den våg av bilbränder inte beror på helt plötsligt dåligt tillverkade bilar. Ni har i klartext inte förstått att allt det här beror på er politik, eller rättare mer konkret sagt brist på politik.”

”Nej du Stefan Löven, vi är inte ett dugg naiva. Vi är så ytterst kloka så det går över er syn på vanligt folk. Jag för min del är övertygad om att valet 2018 kommer ge ytterst tydliga besked.”

”Och det är givetvis bra för Sverige att några fler partier ändrar riktning. Men hur trovärdiga är dom? Jag tror att svenska folket kommer ihåg sveket ifrån tidigare statsminister och nuvarande statsminister. Det måste till en radikal förändring i vårt land för alla invånares bästa.”

”Jag vill även betona att höstens kommande kyrkoval är ytterst viktigt. Vår Svenska kyrka håller man på att mer eller mindre sudda ut vår Historia och Kristendomen. Vår kyrka som företeelse oavsett om man är religiös eller inte, är ett djupt kulturarv som inte på något sätt ska suddas ut.”

”Jag uppmanar er alla som får rösta att verkligen göra det. Lövens mfl politik florerar starkt inom kyrkan. Det är på väg utför även där. Sist men inte minst, kalla oss inte naiva. Kalla oss istället för kloka medborgare. För det är vi.”

Text: Madeleine E Lilja Rönnquist

nationaldagen_flaggor

7 svar to “De modiga som kämpar för dig, mig och Sverige!”

  1. Anne-Marie G Wouda april 17, 2017 den 11:33 f m #

    Madeleine E Lilja Rönnquist är en oumbärlig skribent, Hon är helt enkelt lysande

  2. larslindblog april 17, 2017 den 1:18 e m #

    Bravo ! Fin text !!

  3. salrol april 17, 2017 den 6:32 e m #

    Instämmer!

  4. Essi Gerrby april 19, 2017 den 8:41 f m #

    Naturligtvis bevakar jag detta, och lika självklart, att jag ska rösta!😉👌🏾

  5. Willy Lindqvist april 19, 2017 den 1:06 e m #

    Sverige behöver inte naiva politiker.

  6. Hattrick Burnthemark Blindwood april 20, 2017 den 5:36 f m #

    Amatörpolitiker vs fascistäckel

  7. Anne-Marie G Wouda maj 7, 2017 den 7:31 f m #

    Åter igen en helt otroligt bra skriven text av Madeleine, otroligt bra Tack

Kommentera

