Rapport från London

20 Sep

terrorist hanna

Här kommer något från London, där jag bott en stor del av mitt liv. Återigen chocken över en muslim som begår terrorbrott. ”Men han var ju så normal!” ”Han var så trevlig!” ”Han var inte alls extremistisk…” NEJ just det! Det är är just detta som är problemet med muslimer. Man vet aldrig vem ibland dem som kan bli radikaliserad. Ingen har sagt att det inte finns trevliga muslimer.

En gång på jobbet blev jag tvungen att sparka en muslimsk kille som gjort en riktigt dum sak hos en kund. Efter några dagar fick jag höra från teknisk support att hans laptop hade varit full av extremt muslimskt material. De var så chockade att de hade tipsat polisens terrorenhet. Jag hade trott han var en flummig idiot. Att han skulle vara muslimsk extremist hade inte ens slagit mig.

Det är som bilden på en skål med Skittles… Om du visste att tre stycken av alla Skittles är giftiga, skulle du då ta ett par nävar ur skålen och äta….? Låta skålen stå framme när barnen är i rummet? Nej, självklart inte!

Varenda gång det är ett terrorbrott i England så träder personens gamla barndomskompisar fram… Hans lärarinna, hans engelska flickvän från några år tidigare osv. Man får se skolfoto av honom och några sportbilder. Alla bedyrar att han egentligen var en hygglig person. Han älskade ju cricket… eller fotboll… Hans beslöjade mamma ojar sig och säger att han var en bra son. Osv!

Det är pga sånt här som jag inte tror på integrering. När precis vilken muslim som helst kan bli radikaliserad. Flickorna som stack iväg från England till IS; flera av dem gick på toppskolor och hade bra betyg. De var varken korkade eller från dåliga familjer. De var troligen trevliga, intressanta och väluppfostrade — det var intrycket man fick när man läste om dem i tidningen.

En annan aspekt är att den svarta minoriteten här är väldigt lättpåverkade och enkla att vinna över till islam. När dessa sen blir troende muslimer så blir de extremt nitiska och fanatiska. Flera terrorister här har varit svarta konvertiter som växte upp i kristna hem.

Jag tror inte att vi ska ha en muslimsk minoritet. Det säger jag inte för att jag speciellt hatar varken muslimer eller islam. Jag är bara pragmatisk och vill rädda mitt land.

Det finns inga exempel på länder där det funkar problemfritt. I alla länder som har en muslimsk minoritet är det någon form av problem med dem. Även länder där minoriteten är välintegrerad och del av samhället.

Det enda som funkar är att muslimerna håller sig i sina egna länder. Undantaget är möjligen ett stenhårt styre som är mer auktoritärt än demokratiskt. Som i Singapore och Malaysia. Men vilken svensk vill bo i en diktatur? Bara för att kunna ha mångkultur?

Alla försök som påstods skulle skapa demokrati i muslimska länder, har misslyckats. Muslimer i fika-Sverige? I resterna av folkhemmet? Kommer inte gå… De kan komma att sänka skutan. Då har jag inte ens börjat tala om den svenska naiviteten. Varför skulle just Sverige klara något som inget annat land klarat? Inte något land i Afrika, Inte Jugoslavien, Inte Ryssland helt och hållet. Definitivt inte Storbritannien eller Frankrike. Övriga länder med stor muslimsk befolkning är inte ens demokratier, men har ändå problem.

Det finns inget som Sverige kan göra, som inte redan testats, Repatriering är det enda svaret så länge vi inte vill leva i ett nordiskt Libanon.

Text: Hanna

Hannas facebooksida, där inlägget är publicerat:
https://www.facebook.com/hanna.ness.73

Kommentera

