Är slöjbärande programledare i public service oproblematiskt?

25 Jan

På vilka grunder fick Camilla Hamids föräldrar som kommer från Marocko och Egypten, uppehållstillstånd?

Oavsett vilka skäl hennes föräldrar haft för att få stanna i Sverige, är min åsikt att Camilla passar perfekt in i mallen för islamiseringsprocessen i Sverige.

Hon blir populär bland nyttiga idioter för islam inom media, som vill visa fram ”islams mänskliga ansikte” för att folk lättare ska acceptera islam och den islamiseringsprocess som pågår i Sverige.

Jag blir irriterad på att jag tvingas vara med och finansiera detta.

Det känns ungefär lika korkat, som att ett land som angrips, skulle finansiera fiendens vapen, så de snabbare kan vinna.

Slöjan är en religiös symbol som enligt mig, representerar fientlighet mot demokrati, yttrandefrihet, jämställdhet och homosexuellas likaberättigande.

Jag anser inte att det ska tillåtas slöjbeklädda programledare i public service.
Lika lite som det exempelvis tillåts Ku Kux Klan-kåpor eller naziunformer på programledare i public service.

Public service påstås vara opartisk:
Om det stämmer att public service är opartisk, är det väl inte rimligt att programledare ska kunna använda sig av religiösa symboler i sändning?

Är islam och slöja, att betrakta som ”opartiskt”?
Jag tycker, dessa tydligt visar vad de tar parti för och emot.
Ingen tvekan om det.
Den som har en annan åsikt, kan inte fatta mycket av slöjan som symbol och islam som ideologi?

För mig, är det självklart att de media som påstås vara opartiska, inte ska ha programledare som exempelvis visar religiös eller politisk tillhörighet, genom symboler, kläder eller liknande.

Väljer de att ha programledare exempelvis med partilogotyper eller slöjor som visas i sändning, anser jag inte dessa kan räknas som opartiska medier, oavsett vad de själva benämner sig.

”Nadja Camilla Hamid, född 31 mars 1992 i Katarina församling, Stockholm”

Källa: Camilla Hamid

Bildkälla: Camilla Hamid: ”Skiljde mig och hamnade i en djup identitetskris”

Text: Ulf Möller,
publiceras 2024-01-25

Lämna en kommentar