Ulf Kristersson är en ryggradslös pajas

18 Apr

Min gissning, är att Ulf Kristersson genom könsbyteslagen, hoppas kunna få röster från hbtq-personer. Senaste valen har de antagligen förlorat en del röster från muslimer och kanske han därför vill försöka kompensera.

Istället för att fjäska med islamister, försöker nu M fjäska med hbtq?

Nämn en bra sak, med att en person som fyllt 16, ska kunna byta juridiskt kön.

Ulf Kristersson har inte majoriteten av väljarna bakom sig i detta. Tveksamt om han har en majoritet av riksdagens ledamöter bakom sig eller att ens en majoritet av riksdagsledamöterna i hans eget parti innerst inne stödjer detta.

De flesta tryckte sannolikt på ja-knappen för att de kände sig pressade att visa lojalitet. Inte för att de var övertygade om att könsbyteslagen är bra och viktig.

Vilken kan eventuellt vara fördelen, med att män ska kunna byta juridiskt kön och exempelvis därför ha lagen på sin sida när de får tillträde till exempelvis kvinnors omklädningsrum?

Så vitt jag förstår, innebär den nya lagen att grovt kriminella, kan få nytt personnummer och om kriminella män som ändrat juridiskt kön blir dömda, kan de kräva att avtjäna sina straff i kvinnofängelse.

Vad skulle hindra dem?

Rent juridiskt räknas de som kvinnor efter att ha bytt kön.

Jag har en tanke:

Om vi är många som väljer att bli registrerade som det motsatta könet, kanske de inser att detta är dårskap?

Kan man eller kvinna välja tillbaka efter en tid? Har man eller kvinna rätt att ångra sig? Kanske mer än en gång?

Praktiskt: Jag kan välja vara kvinna under en period och man under en annan? Eller hur fungerar det?

Jag kan tänka mig genomföra denna ändring, som en protest mot dårskapen.

För mig är det ingen stor sak att ändra personnummer.
Kan till och med tänka mig ändra förnamn till Ulrika eller liknande.

Om någon frågar varför, kan jag förklara att det är en protest gentemot den sittande regeringen och deras beslut om könsbyteslagen.

Och en protest mot att riksdagen röstar igenom en lagstiftning som en stor majoritet av väljarna är ernot.

Jag tycker Ulf Kristersson är en ryggradslös pajas.
Har jag tyckt även innan han blev statsminister.

Vi får inte glömma, att han ingick i Regeringen Reinfeldt som med sin ”öppna era hjärtan”-politik lade grunden för många av de problem vi ser i Sverige idag.

Exempelvis ingick Regeringen Reinfeldt migrationsavtal med Miljöpartiet gällande bland annat ”papperslösas rättigheter”.

Då hade Moderaterna en riksdagsledamot som var och är islamist och som senare dömdes till 4,5 års fängelse för grov förskingring.

Abdirizak Waberi var ledamot i riksdagen 2010-2014.

Skärmbild, källa: Nu kommer hovrättsdomen mot Römosseskolans tidigare rektor

Text: Ulf Möller
Publicerad: 2024-04-18

Ett svar to “Ulf Kristersson är en ryggradslös pajas”

  1. glider2010summer april 18, 2024 den 10:02 f m #

    Att Kristersson är en nyttig idiot vet vi alla.Han liksom Argalena Andersson, Löven, Damberg, Ann Linde, Reinfeldt, Anders Borg några i Nobelstiftelsen och flera andra Quislingar är medlemmar i den nazistiska sammansvärjning en WEF ledd av nazistsonen Klaus Schwab.

    Yahoo Mail: Sök, organisera, segra

Lämna en kommentar